Wednesday, April 28, 2010

Doalah padaNya



Bismillahirrahmanirrahim




Ya ALLAH
Kami bermohon kepadaMu rahmat yang memberikan hidayah pada hati kami dan melengkapkan kesempurnaan diri kami. Dan menampung kekurangan kami dan memperbaiki apa yang tiada pada diri kami dan menaikkan kedudukan kami dengan persaksian dan menyucikan perbuatan kami, dan memberikan kepada kami ilham dan mengembalikan kepada kami ketenangan dan melindungi kami daripada kejahatan.

Ya ALLAH
Anugerahkanlah buat kami keimanan dan keyakinan yang tidak kufur selepasnya, dan rahmat yang membolehkan kami mencapai kemuliaan dunia dan akhirat.

Ya ALLAH
Kami pohon kepada Mu kemenangan dan kedudukan para syuhada' dan kehidupan orang yang bahagia dan kemenangan atas musuh.

Ya ALLAH
Penuhkanlah hajat kami, walaupun lemahnya diri kami dan amalan kami, namun kami tetap mengharapkan rahmatMu. Maka kami mohon kepada Mu untuk menunaikan segala perkara melegakan kami, sebagimana Engkau menyelamatkan, selamatkanlah kami daripada api neraka dan daripada gangguan kekufuran dan fitnah kubur.

Ya ALLAH
Apa yang tidak mampu kami memintanya sedangkan Engkau menganugerahinya kepada hamba-hambaMu, maka kami memintanya. Kami mengharapkan dengan rahmatMu wahai Tuhan sekalian alam.

Ya ALLAH
Yang memiliki berbagai rahsia dan urusan, kami memohon kepada Mu keselamatan pada hari kiamat dan syurga pada hari kekal bersama dengan para muqarrabin yang telah bersaksi, para mukminin yang sentiasa sujud menunaikan janji, sesungguhnya Engkau Maha Pengasih lagi Maha penyayang dan melakukan apa yang Engkau kehendaki

Ya ALLAH
Jadikanlah kami ini sentiasa menyampaikan hidayah dan mendapat hidayah, bukannya yang sesat dan menyesatkan, pembawa keselamatan buat para wali-Mu memerangi musuhMu, kami cinta dengan kecintaanMu orang yang mencintaiMu dan memusuhi sesiapa yang memusuhiMu.

Ya ALLAH
Inilah doa-doa kami, kabulkanlah ia dan ini merupakan usaha dan tawakal buatMu.

Ya ALLAH
Kurniakanlah cahaya dalam hati kami, cahaya dalam kubur kami, cahaya di hadapan kami dan cahaya di belakang kami, dan cahaya di sebelah kanan kami dan cahaya di sebelah kiri kami, dan cahaya dari atas kami dan cahaya dari bawah kami dan cahaya pada pendengaran kami dan cahaya dari penglihatan kami dan cahaya dari rambut kami dan cahaya dari kulit kami dan cahaya pada rambut kami dan cahaya dalam tulang kami, dan cahaya dalam daging kami dan cahaya dalam darah kami.

Ya ALLAH
Kurniakanlah buat kami cahaya yang agung dan berikanlah cahaya kepada kami, Maha Suci Engkau yang memiliki keagungan dan maha Mulia dengannya, Maha Suci Engkau yang tasbih itu khas buatMu, Maha Suci Engkau yang memiliki kemuliaan dan pemurah, Maha Suci Engkau yang memiliki keagungan dan ketinggian.

(Hadith riwayat At-Tarmizi no 3341)

No comments: